sobota, 25 listopada 2017

Ewka gotuje i dziś serwuje muffiny czekoladowe :)

Dziś u mnie w kuchni unosi się zapach czekolady... Czekolady i... babeczek! 

Testowałam blachę do muffinek - wcześniej te słodkości robiłam w silikonowych foremkach. I nie było źle, tylko ustawianie ich na blasze od piekarnika było dość męczące zwłaszcza, że starałam się piec je na "kratce", żeby równo piekły się z dołu i z góry. A czasami nalałam za dużo ciasta i ono "kipiało", spadało na dno piekarnika i przypalało się.
Dziś pora na blachę do muffinek. Trzeba tylko wyłożyć na papilotkami - no i super! 
Jakiś czas temu kupiłam synowi krem czekoladowo-orzechowy, jednak nie spotkał się on z zachwytem i tak leżał w szafce i leżał. Postanowiłam się go pozbyć (żeby mnie nie kusił!). Wybór padł na babeczki. Przepis całkiem prosty, a krem czekoladowy możecie zastąpić kostką czekolady czy jakimś owocem. 
                         

Składniki :

  • 100ml oleju
  • 200ml mleka
  • 2 jajka
  • 350 dag mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • cukier - dałam około pół szklanki ale wybór należy do Was
  • krem czekoladowy - po łyżce do każdej muffinki


Do miski przesiewamy mąkę z proszkiem do pieczenia, dodajemy cukier. W drugiej misce miksujemy jajka z resztą płynnych składników. I teraz zasada robienia babeczek - mokre składniki dodajemy do suchych. Miksujemy krótko - im dłużej tym ciasto będzie "cięższe". 


Do formy wkładamy papilotki i nalewamy do około 1/3 wysokości ciasto, nakładamy łyżkę kremu czekoladowego. Ja postanowiłam dodać też banana - nie umieszczam go w przepisie, bo to taka moja fanaberia - na krem wlewamy ciasto tak, aby papilotka była wypełniona do 3/4 wysokości (pamiętajcie, że babeczki wyrosną i nie chcemy, żeby wypłynęły poza swoje miejsce). 

Tak przygotowane muffinki wkładamy do nagrzanego do  180° piekarnika i pieczemy 20-25 minut. 

                     

Całkiem proste, prawda? 
Muffinki możemy posypać cukrem pudrem, polać lukrem lub polewą. 

Mam nadzieję, że nie zasłodziłam Was 😉

Smacznego i do zobaczenia w sobotę! 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każde Twoje słowo...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...