środa, 10 lutego 2016

12,13/52 Jak kochać mając piętnaście lat i świadomość umierania...

W tym tygodniu znowu tylko dwie książki. Niestety, ale luty obfituje w uroczystości rodzinne, dlatego czasu na czytanie mniej. Jak uda mi się przeczytać osiem książek to będę zadowolona :)

   



12/52 "Sklepik z niespodzianką. Lidka" Katarzyna Michalak



W tym tygodniu kolejny raz "Sklepik z niespodzianką". Pisałam już o Bogusi, bohaterce pierwszego tomu, a w zeszłym tygodniu o Adeli, której historię poznaliśmy w tomie drugim. 
Teraz czas na Lidkę, nie mogłam się doczekać tej części. Od początku czułam, że życie Lidki będzie najciekawsze, a jednocześnie trudne i bolesne. Nie spodziewałam się, że aż tak. Ile jest w stanie udźwignąć nieszczęść jedna kobieta?! Okazuje się, że całkiem sporo.
Od pierwszej strony książki (ba! pierwszej strony pierwszego tomu!) trzymałam za nią kciuki i liczyłam na to, że i dla niej los okaże się w końcu łaskawy! Czy tak się stało...?
Jaką tajemnicę ukrywa Lidka przed przyjaciółkami? Czy kiedy w końcu się załamie nie będzie zbyt późno by jej pomóc? Czy przyjaciółki zajęte własnymi problemami zauważą troski innych?
Warto przeczytać... choć polecam zacząć od pierwszego tomu.



PODSUMOWANIE:

272 stron


  12/52
 2,2 cm








Książka polskiego autora
Pożyczona z biblioteki







13/52 "Gwiazd naszych wina" John Green



Po tę książkę chciałam sięgnąć już dawno, ale jakoś zawsze tytuł wylatywał mi  głowy. W końcu i ona stanęła na mojej drodze. Piękna, smutna książka. Chyba spodziewałam się czegoś innego, ale takie tematy zawsze są trudne. Tu temat śmierci i choroby został przedstawiony zupełnie inaczej niż w książkach, z którymi się wcześniej spotkałam.
Hazel i Augustus poznają się na grupie wsparcia i po pewnym czasie zakochują w sobie. Niby nic niespotykanego, ale oboje mają świadomość zbliżającej się śmierci. Hazel nie chce zbytnio zbliżać się do nikogo, bo czuje się jak granat, który lada chwila wybuchnie i zrani wszystkich wokół. A Augustus już stracił przyjaciółkę. On sam wydaje się być zdrowy, po tym jak amputowano mu nogę, ale czy tak jest naprawdę...
Młodzi ludzie starają się żyć tak, by ich policzone dni były jak najpiękniejszymi. 
Książka o życiu, miłości, śmierci, ale też o spełnianiu marzeń.
Naprawdę warto po nią sięgnąć. 

PODSUMOWANIE:

312 stron

  13/52
 2,9 cm





Pierwsze spotkanie z autorem
Pierwszy tom z serii
Książka w twardej okładce

Pożyczona z biblioteki
BONUS


A co Wy czytacie aktualnie?




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każde Twoje słowo...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...